Saturday, March 31, 2007

日本語ができるかな。。。


このブログは日本語で書けますか。  すごいですね。 私は日本語を書くことを喜んでいます。
下のしゃしんは先週の靴下ですよ。とてもやわらかい毛糸です。毛糸はホホバがはいていので、手も足にも気持ちです。この糸を編んでみてね。
右の写真にかえるのセーターとブーチィスは一週間に作りました。作ったら、日本のホストシスタに送りました。美緒ちゃんがもらった、すぐ来ました。かわいいですね。
Oh, for all you Japanese illiterates. This is my niece, Mio. Isn't she cute! She is wearing the ever so trendy Trellis sweater from knitting, with angora booties. The 100% cotton yarn is that super cool new Ty-Dy yarn.
Advice for self striping sock knitters: Don't pick sweat self striping yarn to make a sweater. You might lose sleep trying to figure out how to match the stripes uniformly.

2 comments:

Unknown said...

すてきなブログですね!北村先生にも送って、ブログ専門だったから。今北村先生はどこかなあ。韓国と聞いたが。。。
腕のことがあったから編み物はまだまだやっていないのですが。。。あともう少しでやろうかなあと思っています。
浦和のことがんばってね。

Sockergirl said...

That is my mom, Mio's mom is taking the picture. Love them both!